In 3 stappen naar meer rust, ruimte en overzicht voor jezelf

remember...Kun jij het nog bijhouden wat je allemaal wilt en moet doen? Hoe onthoud je het eigenlijk allemaal, of vergeet je wel eens wat? Krioelen de gedachten ook wel eens door jouw hoofd en wat doe je daar dan aan? Of heb je 80 post-its en kladjes die overal en nergens liggen, waarvan je eigenlijk niet meer weet of er nog belangrijke dingen op staan?

In het laatste geval heb je één ding tenminste al goed gedaan: je hebt iets opgeschreven! In het eerste artikel van deze blogserie zal ik je uitleggen waarom dat belangrijk is. In de twee artikelen die daarop volgen ga ik je vertellen wat je met al die lijstjes en andere kladpapiertjes moet doen en hoe je ervoor zorgt dat je de belangrijkste dingen die je hebt opgeschreven ook daadwerkelijk gaat doen en dat je ook de minder belangrijke dingen niet meer vergeet. Kortom: hoe creëer je meer rust, ruimte en overzicht voor jezelf?
In deze blogserie bespreek ik drie belangrijke stappen die je daarbij helpen:

  1. Probeer niet alles zelf te onthouden, maar noteer het ergens, leg het vast
  2. Gebruik een extern systeem dat je regelmatig raadpleegt
  3. Zorg ervoor dat dat systeem up-to-date blijft

Het eerste artikel van de serie lees je morgen op deze site en de andere twee volgen in de dagen daarna. Laat me weten wat je ervan vindt!